zondag 6 mei 2012

Heerlijk weekend

Wat een heerlijk weekend heb ik tot nu toe achter de rug! Gisteren ben ik met dochterlief, Opa en Oma samen naar België gereden om  voor Opa nieuwe kippetjes te gaan kopen. In die winkel hadden ze van alles, groenten, huisdeco, bakspullen (echt niet normaal zoveel leek wel een taartenwinkel) en dat laatste was natuurlijk niets voor mij om af te blijven. Ik kon het niet laten heb hele mooie versieringen gekocht voor de verjaardagstaartjes van dochterlief. Aangezien ik geen tientallen euro's uit ga geven aan slagroomtaarten met leuke opdrukken maar het allemaal zelf doe heb ik wat leuke suikerwerkjes gekocht. Bloemetjes a 0,15 cent en hostiebloemen groot in meerdere kleuren a 0,30 cent. Totaal aan kosten 4.50. Nou dat kan er echt nog wel af.

Gisterenmiddag heb ik dochter achtergelaten (klinkt nu wel heel ontaard maar ze vond het super) en ben ik naar huis gegaan om zelf spareribs te maken, een uurtje later rook het hier naar de spareribexpress en hebben wij lekker gesmuld. Na het eten vlug alles de keuken in en lekker films gaan kijken, lekker wat drinken en snacks op tafel en wij hebben de hele avond goed vol gemaakt. Vanmorgen konden we uitslapen maar ja als het kan gebeurt het toch niet zo als gepland uiteraard. Maar om half 8 wakker en wel naar beneden om nog een filmpje te kijken, De Zookeeper, echt niet normaal zo gelachen. Meestal ben ik niet van de lachfilms maar meer de enge, goed bij na moeten denken thrillers maar hierom kon ik toch zeker wel lachen en dat is beter op de vroege ochtend.

Zojuist dochterlief bij Opa en Oma opgehaald, die had ook de avond van haar leven, mocht een half uur langer opblijven als normaal, bugel chippies erbij en "cola" beter gezegd spa rood, maar goed zij vindt het al lang prima. Ze wilde zeker nog vaker gaan logeren, iets dat wij ook wel waarderen. Nu ligt ze bij te komen tijdens haar middagdutje en dadelijk komen haar neefje en nichtje (van 2 en 3) spelen dus plezier voor 10.

Ik heb een cake gebakken en met chocolade geglazuurd (lees: de vele paaseieren die dochterlief gekregen heeft krijgen een nieuw doel) en versierd met hartjes strooisel. Nou ook dat is weer klaar en nu ga ik nog even lekker met een boekje de bank op.

fijn weekend nog allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten