dinsdag 24 april 2012

Hete Kip

Enige tijd geleden was ik al op zoek naar mijn recept voor hete kip maar die had de vleugels genomen..... Nu heb ik hem via via opnieuw gekregen en ik dacht deel hem op de blog. Misschien voor iemand die het niet kent en denkt dat wil ik ook, of iemand die hem wel kent maar denkt he dat doe ik anders, maar bovenal ook dat ik hem altijd terug kan vinden :-)

Voor 4 personen:

2 dubbele kipfilets
2 grote uien
1 bakje champignons
1 fles tomatenketchup
2 eetlepels ketjap
Sambal (lekker veel)
3 eetlepels basterd suiker

Als eerste de Uien en Champignons fruiten, dan doe je de Kip erbij goed verhitten. Vervolgens de Ketchup erbij en dan even aan het pruttelen brengen. dan de Sambal, Suiker, Ketjap erbij en nog even lekker een tijdje door laten trekken zodat alles lekker in de kip trekt. Je krijgt dan een soort stoofpotje van hete kip.
 
Zelf kook ik er rijst bij (die overigens praktisch altijd mislukt want rijst koken kan ik echt niet, heb denk ik echt een domme motoriek hiervoor, of hij kleeft of hij is overkookt....)
 
Jammie Jammie. Ik ga dit donderdag voor de zwemmeiden of het weekend een grote pan maken en lekker van smullen.
 
Voor degenen die zoiets al vaker maken, doen jullie het hetzelfde of anders?
 
 

3 opmerkingen:

  1. Als je de gebruiksaanwijzing op het pak van de rijst volgt kan het toch niet mislukken zou ik denken,je bent een kanjer als je het dan nog kan laten mislukken. (hi,hi, grapje hoor)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jawel hoor Corry ze bestaan nog. Ik ben zon muts die dan de tijd niet in de gaten heeft e.d. en ik moet ook zeggen dat ik dan de rijst in mijn rijstbus heb gedaan en de eerste keer met pak het lukt maar dat de pak dan in de papierdoos is verdwenen en de rijst de volgende keren tot het pak op is mislukt. Ik moet eigenlijk bij die dingen de gebruiksaanwijzing eruit knippen en in mijn kookschriftje doen, maar ja nu moet het nog gebeuren......

      Verwijderen
  2. kookwekker zetten ? of een alarm op je mobiel instellen ?

    het recept kende ik nog niet

    BeantwoordenVerwijderen