dinsdag 24 april 2012

Boodschappengeld aanbreken

Gisteren een heerlijke dag gewerkt en toen ik thuis kwam lekker opgebakken aardappels gegeten (van de dag ervoor over), met broccoli en een zigeunersnitzel. Lekker simpel maar wel zo lekker!

Vandaag moet ik voor mijn werk eerst nog even naar AH XL om champignons te halen, ik bedacht me net dat ik vanavond kippenragout ga maken voor de pasteitjes maar helemaal geen champignons heb, beetje onhandig dus. Wel jammer want in mijn knippie zit zo'n mooi briefje van €50,-- en eigenlijk wil ik dat nog helemaal niet aanbreken, als het kleiner is heb ik het idee dat ik het eerder op heb. Ik geloof meteen dat het psychologisch is dat het dan sneller op is want dat zal niet zo zijn maar dat hele briefje dat ziet er lekker luxe uit. Misschien haal ik het nog net met wat klein geld dat in de knip zit, let's hope so. Eten jullie ooit pasteitjes als avondeten? Bij mij op kantoor keken ze me heel raar aan toen ik dat zei. Niemand eet dat als avondeten. Bij ons thuis was dat vroeger heel normaal om bijvoorbeeld op makkelijke zaterdag pasteitjes te eten. Maar ja ik hoorde ook mensen die erwtensoep en pannenkoeken eten. Nou dat kan ik echt niet op hoor, het is of pannenkoek of erwtensoep. Zo zie je maar hoe grappig het is en hoe iedereen andere dingen vanuit huis mee heeft gekregen.

Het weegmoment was er ook en ik ben deze week niet veel afgevallen. Het weekend hebben we ook een beetje onregelmatig gegeten het gewicht is nu 73,9 resultaat deze week -300 gram. Dus al met al vanaf het begin 4,5 kilo kwijt. Vandaag ga ik dus een tandje bij zetten want ik kan beter. Manlief zegt dat steeds een beetje afvallen goed is en dat ik niet te snel moet willen gaan omdat ik mezelf dan helemaal gek maak. Ik ga dus nu ook echt proberen deze week niet tussendoor op de weegschaal te gaan staan, dat is een enorme tic die ik heb, ik kan makkelijk 5x per dag erop gaan staan, even plassen en hoppa er weer op, glas gedronken even kijken hoeveel dat scheelt, echt neurotisch! Maar ik moet strenger zijn want die kilo's moeten eraf voor de vakantie en liefst voor dochter haar verjaardag 15 juni.......




Geen opmerkingen:

Een reactie posten