woensdag 30 mei 2012

Budget te krap of toch te ruim?

Al een paar weken merk ik het het budget dat ik heb gesteld op 50,-- voor de boodschappen is te ruim als we gewoon boodschappen doen bij de supermarkt maar te weinig om alles biologisch te halen, tenminste nu want ik ben nog helemaal niet op de hoogte van wat waar biologisch het goedkoopste is. (bij de super ongeveer 35,-- nodig en bij de bio ongeveer 70,--)

Nu heb ik al wel een lijstje met wat ik waar haal en de prijs erachter zodat ik over enkele weken zicht heb op wat ik waar moet halen, maar helaas ontbreekt het mij aan tijd om 10 winkels af te gaan. En met een financiĆ«le tegenslag die we hebben (moeten ineens nog veel kosten betalen van onze oude woning die al enige tijd geleden verkocht was, totaal €900,--) heb ik er nu even voor gekozen om toch de boodschappen bij de supermarkt te halen en niet te veel biologisch te kopen. Ik ben me er ter degen van bewust dat bio beter is maar nu moeten we even centjes bijtanken op de rekening omdat we dus een klapje hebben gehad.

We hebben op het moment nog wel vanalles in de kasten staan en ik heb gisteren weer eens alles nagekeken en opgeschreven wat we hebben zodat we uit de voorraad kunnen eten. ook de vriezer bevat nog genoeg producten om voorlopig lekker te eten. Het is nu nl niet zo dat we op water en brood moeten maar ik wil wel zorgen dat ik nu zo goedkoop mogelijk uit ben zodat ik het gemis kan compenseren. Vanmiddag ben ik vrij en ga ik eens lekker naar de markt en daar rondsnuffelen. De markt hier in het dorp is altijd een hele gezellige markt geweest met veel groente en fruitkramen alleen omdat ik op woensdag normaal werk ben ik dus niet zo vaak in de gelegenheid om eens een bezoekje eraan te brengen daarom ga ik dat vanmiddag zeker doen. Vind het altijd leuk, er staat ook een stroopwafelboer en anijssnijder dus het ruikt altijd heerlijk. wat er verder staat, ik weet het niet maar dat ga ik straks zien. Kopen jullie ook veel op de markt op haast nooit?

Ik hoop wel dat ik binnenkort bericht krijg van de Belasting over de teruggave want we hebben voor 1 april jl. aangifte gedaan dus het kan niet lang meer op zich laten wachten. Volgende maand komt ook het vakantiegeld van manlief binnen en daar mag hij zelf ook wat van houden dus dat gaat in de vakantiepot. We zijn nu druk bezig met het bezien of er een akkoord is aan te bieden met zijn schuldsanering (die hij heeft vanwege de eenmanszaak die failliet is gegaan) zodat we daar vanaf zijn. We hebben dan ruim 400 meer per maand te besteden, en nu houden we zelfs al geld voor het sparen over, dus dan hebben we meer te sparen en gaan we op dezelfde voet verder. Het gelukt leert dat wij geen samenleving e.d. hebben zodat mijn gedeelte geheel buiten beschouwing blijft, hierdoor kunnen we genoeg leuke dingen doen en hebben we het helemaal niet slecht.

Afgelopen weekend zijn we trouwens naar de Campina Boerderijdagen geweest, dochterlief heeft haar ogen weer uitgekeken, ze vond het helemaal leuk, de koeien, de jonge poesjes waarmee ze mochten knuffelen, de kalfjes die geaaid mochten worden, het springkussen, de rodeostier tbv Alp du'zes (hierop kon je een ritje maken of je kocht een t-shirt en kreeg een ritje erbij), lekker picknicken op een kleedje in de wei met vanalles wat je kon proeven. Je kreeg een pak graskaas mee naar huis en je kon voordelig producten kopen, echte verse melk van de boer, jammie jammie, niet zo heel mager maar ow zo lekker :-)

De zaterdag had ik de high tea en iedereen heeft genoten, ik kreeg nog een vvvbon van de collega's en dochterlief kreeg een dora knutselpakket voor de gastvrijheid dus dat is altijd leuk. De bon heb ik bijgelegd bij de autostoel die we een nieuwe moeten hebben, deze was ook bij bol.com verkijgbaar en dus hebben we dat gedaan. Deze maand kreeg je bij Chicco ook nog eens 30 terug dus al met al scheelt dat best veel al zeg ik het zelf. We wilde deze stoel zeker hebben maar wilden heb na de vakantie kopen maar ja nu met 30,-- retour ben ik een dief van mijn eigen portemonnee als ik hem nu niet koop vind ik zelf.

Ik ga nu maar eens even alles klaar maken en dadelijk lekker genieten van mijn vrije dag. Jullie allemaal een fijne woensdag.

2 opmerkingen:

  1. Ik kom zelf ook heel graag op de markt, deze is in mijn stad 2 keer per week en op zaterdag haal ik de meeste spullen om de week door te komen. Verse groente en fruit mjam :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik koop alleen zuurkool en winterpenen biologisch, omdat dat goedkoop is.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen