dinsdag 5 juni 2012

Consuminderen op internet?

Afgelopen week heb ik de hele week storingen op internet gehad, lekker lastig. Ik denk dat de Telfort aan het consuminderen was op het internet dat zij aan mij verschafte GRRR!

Nu gaat het weer redelijk op en af heb ik de mogelijkheid te genieten van het world wide web, maar nog steeds niet optimaal, maja na een week niks mag je niet klagen. Heb de Telfort overigens wel gebeld elke keer en ook medegedeeld dat geen service niet betalen is in mijn ogen. Dat heb ik tenminste voor elkaar gekregen, hoera 1-0 voor het thuisfront.

De afgelopen week kwam het ook nog eens slecht uit, ik had vakantie en dan wil ik nog wel eens rondneuzen op internet maar dat heb ik dus maar op de telefoon gedaan maar dat is toch niet zo handig als lekker achter een scherm met een toetsenbord waar je vingers nog gewoon op passen. Ondanks het ongemak heb ik toch wel enorm genoten van mijn vakantie. Lekker wat dingen gedaan waar ik anders niet aan toe kom en ook wat dingen laten liggen want het was immers vakantie.

Deze week staat in het teken van boodschappen doen. Eerst moet ik vandaag en morgen nog gewoon werken maar donderdag ga ik het drinken halen voor dochterlief har 3e verjaardag volgende week. Ik begin daar nu al mee zodat ik zeker weet dat ik alles in huis heb en eventueel volgende donderdag nog de laatste dingen kan halen die ik vergeten ben. Ik heb in een eerder blog al beschreven dat we consuminderen tijdens verjaardagen want het werd te bont, ik houd me daar nu nog steeds aan vast. Ik ga drinken halen (of beter gezegd laat bezorgen door de plus) en dan gewoon van het Summit merk, niet te duur en goed te hebben, doe wat chips, popcorn, kaas en worst en rauwkost en nootjes en een verjaardagstaart maak ik zelf en c'est tout! geen salades, geen avondeten voor iedereen die dan toch net besluiten eerder naar huis te moeten, geen warme hapjes, geen luxe brie, kaasjes en toast, nee allemaal niet. Het is een verjaardag en geen luxe eetfestijn. Bij andere verjaardagen in de familie krijg je ook gewoon het bovenstaande als je geluk hebt, er zijn erbij waar je alleen taart krijgt en een plakje meloen en dat is het, dus waarom zou ik voor 3 maanden voedsel in huis halen, nope over en uit. Ik heb al gekeken wat ik waar ga halen en ga donderdag dus op de fiets naar de Lidl voor de kaas en wip dan even de nettorama in (die praktisch naast elkaar zitten) voor de wordt, die is daar nu 1,49 gesneden en wel (hoe handig kan je het hebben) en de zoutjes haal ik daar ook gewoon.

Ik haal zeker geen cashews, bij de lidl vorige week zag ik die liggen en dacht ow das wel een keer lekker weer, € 5,29 voor een zakje, pardon? Ja Sorry dan maar een vrek maar ik eet niet voor 5,-- nootjes op no way. Ik moet zeggen dat ik nu ik alles steeds meer bijhoud ook echt wel zie dat veel dingen steeds duurder worden en ook elke keer maar een paar cent maar in een half jaar tijd toch stiekem best veel, en dan ineens zie je weer een kaartje ervoor hangen "blijvend in prijs verlaagd" ja dat is dan misschien op dit moment zo maar eerst heb je het wel duurder gemaakt waardoor je nu nog steeds boven de oude prijs zit...... ik snap dat dingen duurder worden om te maken, vervoeren, opslag e.d. maar misleidende reclame poeh poeh dat is nog het ergste in supermarktland.

Ik ga deze week ook weer foto's maken voor marktplaats, dochterlief krijgt een andere kamer en daardoor moet haar bed weg, ga kijken of het via marktplaats nog te verkopen valt net als de kinderstoel, de maxi cosi, de kinderwagen, de autostoeltjes, en wat kleding. Ik heb echt geen idee of het via marktplaats  nu nog een beetje loopt, hoor heel tegenstrijdige berichten, de een zegt dat ze alles kwijt is de ander krijgt niks kwijt, ach ja ik probeer het gewoon en wat weg is. is weg. De rest gaat gewoon nog een keer erop :-)

Ik ga der maar weer eens mee stoppen om mezelf klaar te maken voor het werken en dadelijk de andere blogjes te lezen en hopelijk te kunnen reageren, dat lukt ook al weken niet echt goed, alleen via mijn mobiel, grrr elektronica soms ppfff maar zonder nee dat kunnen we niet!

6 opmerkingen:

  1. Met MP heb ik over het algemeen goede ervaringen. Wat ik zelf gekocht heb zijn o.a. boeken en wat sieraden, en geld overgemaakt en alles is ook opgestuurd. Mijn vriend is wel 1x opgelicht en heeft er ook melding van gemaakt bij MP en politie en daar is ook werk van gemaakt en uiteindelijk iemand opgepakt.
    Met verkoop is het ook redelijk verlopen, je moet een goede advertentie van maken, duidelijke tekst en foto's en elke week opnieuw eropzetten en dan wordt het uiteindelljk wel verkocht is mijn ervaring, zeker als je er niet de hoofdprijs maar redelijk bedrag voor wilt hebben. Reken ook op onzinbiedingen, mailtjes die je serieus beantwoordt en nooit meer iets van hoort. Maar afspraken om op te halen zijn over het algemeen goed nagekomen en ik heb nog nooit problemen aan de deur gehad. Geduld is HET sleutelwoord.
    Op dit moment heb ik een auto te koop maar die doe ik niet via MP, daar komen teveel opkopers op af en die wil ik nu net niet aan de deur hebben en/of proefrit mee laten maken. Ik neem met minder opbrengst genoegen als ik hem zelf naar handelaar breng.
    Success met je verkopen en we lezen het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ow nee van die opkopers die zou ik ook niet willen daar kom je nooit meer vanaf. Ik heb gelukkig een goed autotje maar toen ik mijn andere weg deed (oud bakbeesie waar de kosten te hoog van werden) had ik die mensen ook aan de deur, blergh zo opdringerig.

      Heb via MP nu dus alleen een kapstok verkocht maar ik ga het gewoon proberen, hoef zeker niet de hoofdprijs maar elke euro is er eentje!

      Verwijderen
  2. Ik vind de cashewnoten bij de Lidl juist altijd goed betaalbaar. Ik haal vaak zo'n blikje.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja echt, bij ons hebben ze alleen zakjes en die zijn over de 5 euro. Zag er laatst ook bij AH liggen van euroshopper en die waren wel een stuk aangenamer qua prijs.

      Verwijderen
  3. Gelukkig worden verjaardagen steeds minder ´eetpartijtjes´. Slim van je om ook het een en ander te schrappen.

    Ik heb al een paar weken niets meer op MP staan. Werd er de laatste tijd niet goed van. Vaak een bod gehad en als ik akkoord gaf, liet men niets meer van zich horen. Misschien gaat het nu weer wat beter.

    (Ben benieuwd of deze reactie wordt geplaatst, want de laatste weken lukte mij het steeds niet om te reageren op de blog)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat je niet kan reageren heb ik nu ook bij veel blogs heel vervelend, typ je iets en dan als je klaar bent wordt het niet geplaatst, gruwelijk irritant. Gelukkig is het nu wel gelukt :-)

      Verwijderen