vrijdag 9 maart 2012

weekboodschappen met weer geld over!!!

Zo de weekboodschappen zijn weer binnen en ik heb wederom een goede week want ik kan weer geld in de vakantiepot stoppen.

Ik ga normaal gesproken een keer de in zoveel tijd naar de slager alleen mijn vriezer ligt nu nog helemaal vol met allerlei dingen zijnde geen vlees. Niet handig want 10kg vlees kan ik dan zeker niet kwijt, dus toen ik vanmorgen boodschappen moest doen dacht ik dat ik maar weer eens een keer naar de C1000 moest gaan, daar hebben ze vroeg op de ochtend altijd hele goede afprijzingen van het vlees, en als het meteen de vriezer in gaat hebben mijn ouders mij geleerd dat het best van de datum van die dag mag zijn. Het vlees van de C1000 vinden we lekkerder dan van de AH en ze hebben vaak ook meer en andere keuzes. Dus deze week een keer op naar de C1000. Deze gaat gelukkig ook om 8 uur open en toen stond ik daar dus trouw voor de deur te wachten.

Ik had qua houdbare dingen niet zoveel nodig dus dat was zo gebeurd, op naar het vlees en kijken wat er te scoren valt :-p. Nu waren er vleesboxen in de aanbieding met daarin: beenham, slavinken, cordon bleu's, shoarma en kipsnitzels. Afgeprijsd voor € 10,--. Sta ik even te kijken wat het allemaal is komt de slager naar voren gelopen met een plakkaat in zijn hand met daarop de prijs van € 7,50. Nou dat is mooi want het zijn allemaal dingen die wij lekker vinden. Dus maar 2 dozen ingeladen nu heb ik dus genoeg vlees in de vriezer voor € 15,--. Ik had alle prijzen bij elkaar geteld van de vleessoorten en kwam op een totaal van €42,60. Dus min de € 15,-- dit ik heb betaald is dat een mooie winst van ruim € 25,--. Ik had het anders ook niet gekocht dus uiteindelijk heeft het toch geld gekost maar ik had het gewoon nodig.
Ik had ook nog nodig:
gehakt                0.90
gehakt                0,98
cocktail snack     0.75
schouderham 2   1,14
bananen              1,03
chips naturel       1,36
chips paprika      1,36
totale schade     22,52.
En nu ik hier dit zit te typen zie ik dus dat die cassiere een fout heeft gemaakt, en wel in mijn voordeel. want ik heb maar €17.52 betaald. Zij heeft dus de vleesboxen € 5,-- korting aangeslagen (eerst 10 nu 7,50) maar blijkbaar was dit in het systeem al wel veranderd maar zag je het niet. Nou Joehoe een voordeel voor mij. Sorry aan alle cassieres ik ben zo iemand die niet terug gaat als het verkeerd is, tenzij het in mijn nadeel is. Ik weet dat dit niet goed is maar met deze fout heeft zij geen kasverschil omdat het gewoon niet goed aangeslagen is. Ach ja al met al heb ik dus nu 5 kilo vlees voor € 10,-- gekocht.

Ik moest ook nog even langs de Ah voor brood, ranja, verse melk en de schade hier was € 4,50. Ik heb dus nog € 20,-- over deze week. hoera!!! er gaan dus 10 in de vakantiepot en 10 in de noodpot voor de boodschappen en iedereen is weer blij!

Nu ga ik wachten tot de cake die ik heb gemaakt klaar is. De eerste 2 zijn al klaar, en neem ik morgen mee naar het zwembad. een van de oppassen van dochterlief en meteen zwemster in mijn groep is jarig en was vanmorgen al tijdig hier om mee gekleurde cake te bakken. Ze wilde een keer iets anders dan anders, nou dat is gelukt:


De andere cakes zijn met 3 kleuren dus ben benieuwd. Als we ze morgen aansnijden zal ik nog wel een foto maken om te posten.

fijne dag en geniet van het lekkere weer!

4 opmerkingen:

  1. Grappig, ik had het pakket vanmorgen bij de C1000 voor maar 5 euro. Helaas was er nog maar eentje. Maar 7,50 is evengoed een koopje toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja 7,50 is zeker een koopje, maar de 5 waarvoor ik het dus uiteindelijk had was nog beter en er stonden er nog super veel met datum van zondag dus morgen vast nog beter in de aanbieding, maar helaas geen ruimte meer in de vriezer.... Wel raar dat het qua prijs op andere plaatsen verschilt, t was een landelijke actie. Was hij kort aan de datum of gewoon zo goedkoop?

      Verwijderen
    2. Hoi, hij was tot 11 maart, dus wel wat kort op de datum. Maar in de vriezer kon het natuurlijk nog prima en ik vond het jammer dat er niet meer waren want had nog wel plek gehad in de vriezer. Maar goed nu zijn er nog meer gelukkigen die een mooi pakket hebben voor weinig.

      Verwijderen
    3. ach ja volgende keer beter, ze hebben vaak van die actied vind ik en dan ook veel met gewone normale dingen niet allemaal apart, gewoon lekker hollands voor een hollands prijsje en datg is mooi in deze tijd van crisis :-)

      Verwijderen