zondag 11 maart 2012

Achter de wolken schijnt de zon

en hier in het Brabantse land nu ook voor de wolken. Wat een heerlijk weer is het toch. De deuren en ramen staan lekker open zodat de frisse lucht hier ook naar binnen kan. 

Zodadelijk gaan we met dochterlief haar nichtje naar de dierentuin toe. Oma en Tantes gaan ook mee dus een gezellige damesboel. Dochterlief kan zich zo heerlijk vermaken bij de dierentuin. Vooral de ijsberen zijn favoriet en natuurlijk de speeltuin maar dat is denk ik wel bij elk kind een topattractie. De dierentuin hier in de buurt (Dierenrijk) is geen hele grote dierentuin zoals Blijdorp of zo en je ziet dat het nog niet zo lang er is omdat de beplanting nog niet optimaal is. Het moet allemaal nog echt "oud" worden maar al met al is het een leuk dagje weg. Wij hebben allemaal een abonnement zodat we regelmatig kunnen gaan. Al is het maar voor een klein rondje.

De spreuk achter de wolken schijnt de zon geldt hopelijk ook voor de Belastingaanslag die we hebben gehad, pff altijd zuur als je terug moet betalen maar dit keer moeten we echt bezwaar indienen. Het inkomen over 2010 is gebaseerd op de eigen zaak maar die is in 2010 failliet gegaan. De Belastingdienst heeft echter wel de cijfers over 2009 aangehouden wat nog wel een redelijk jaar was. Dus morgen even naar de Belastingman om te kijken wat we er aan kunnen doen. En als we terug moeten betalen, nou so be it, maar dan graag wel over de juiste becijfering. De term Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker, geldt in ieder geval niet voor mij. Ik heb daar echt geen kaas van gegeten en vind het ook altijd raar, eerst moet je betalen, dan krijg je hetzelfde weer terug... maar goed zal wel aan mij liggen. Ik heb nu iemand gevonden die voor ons wil kijken ernaar. Hij heeft zelf een verleden bij de FIOD dus die zal wel van het reilen en zeilen van de Belastingdienst afweten. Maar in ieder geval mijn hart doet het nog, sloeg een paar keer over toen ik zag dat we ruim € 2000,-- moeten betalen maar hij werkt, dat is wel het voornaamste.

Gisteren nog naar de verjaardag van Oma geweest, zij vierde het klein omdat Opa last heeft van een hernia maar tja je wilt het toch niet voorbij laten gaan dus maar even geweest en lekker meegegeten. Dochterlief is dol op kipshoarma van Opa en Oma dus dat staat dan op het menu. Alles in het teken van de kleindochter hahaha. Gisterenavond met een vriendinnetje naar een van onze zwemsters geweest, zij werd 16 en vroeg of we ook even kwamen. Ik was een keer niet de BOB dus lekker een paar wijntjes op en weer terug naar huis. En wat denk je vanochtend heeft dochterlief uitgeslapen, tot wel 7 uur! Nou dat is hier een feest kan ik je zeggen. Dinsdag gaat ze uit logeren en woensdag kan ik dus lekker lang blijven liggen, voor het eerst in 3 jaar dus wowie heb er zin in. De eerste afspraak stond eigenlijk gepland om 10 uur maar heb ik verplaatst naar een uur of 12 :-).

Ondertussen dat ik dit aan het typen ben zit dochterlief naast me op het potje te poepen, weer een overwinning behaald en een sticker om te plakken :-). Ik ga dus maar vlug aan de slag want Duty Calls.

Fijne en zonnige zondag allemaal!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten