zondag 1 juli 2012

boodschappen

Gisteren heb ik nog wat boodschappen gehaald eigenlijk heel weinig, bananen en brood. Dit was het enige dat ik voor de komende week nodig had. Deze week heb ik dus echt heel goed aan het budget gezeten. maar €20,-- van de € 50,-- die ik gepland heb, en dit is dus echt de laatste tijd wel vaker. Het komt ook omdat ik best wat voorraad heb maar als ik zo kijk dan valt het ook wel weer allemaal mee met wat ik heb. Het scheelt ook wel veel dat we uit eigen tuintje dingen eten nu en we ook vaak niet thuis zijn met eten, dus ook ergens anders eten :-).

Vanmorgen ben ik met dochterlief en oma naar de dierentuin geweest, kosten 2,-- voor een parkeermunt. De kosten voor het abonnement zijn 44,-- per jaar en ik denk dat we dit jaar al zeker een keer of 20 geweest zijn dus dubbel en dwars terugverdiend. Wij wonen vlak bij Dierenrijk en sinds deze week hebben ze daar nu ook leeuwen. Twee om precies te zijn, dus wij wilde een kijkje nemen maar het bleek ze zijn nog een beetje aan het wennen. Alle andere dieren waren vandaag heel actief, een spetterfestijn bij de ijsberen en   de gibbons waren tikkertje aan het doen. Altijd genieten. Normaal ga ik op de fiets zodat het geen parkeergeld kost maar met oma erbij gaat dat niet, oma heeft ernstige epilepsie en wil daarom niet fietsen. Ach ja zo nu en dan 2,-- voor een muntje kan er nog wel af.

Het sparen voor de vakantie gaat goed, ik heb gekeken vorige week en er zat al ruim 250 euro in. Dat is helemaal van geld dat over is van boodschappen en zo, dus altijd mooi meegenomen. Ik weet niet of we het daarmee helemaal redden maar dat hoeft ook niet, dit is echt als extratje bedoeld voor de leuke dingen, een ijsje in Barcelona, een ballon op het strand, een leuk truitje in de winkel en dat soort dingen. Het eten zal niet super duur zijn want we hebben een stacaravan geboekt waar we zelf in kunnen koken en het drinken halen we bij de Lidl tegenover de camping, evenals de ijsjes e.d. Nou dat gaat goed komen. De laatste weken nog even bikkelen om nog wat extra centjes bij elkaar te rapen voor de vakantie.

Ik ga nu even lekker de administratie en zo bijwerken want dochterlief is naar bed voor een dutje dus even lekker rustig de tijd om eea af te werken.

groetjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten