donderdag 7 juni 2012

jawel ik heb geconsuminderd!

Vanmorgen vroeg ben ik naar de Plus gegaan om de laatste verjaardagsboodschappen voor het feestje van dochterlief  te gaan halen, en ik heb geconsuminderd in vergelijking met de voorgaande jaren. Totaal inclusief drinken was ik kwijt voor de verjaardag........... € 66,43 en dat is inclusief het statiegeld van de flessen en het bier. Zonder dat ongeveer 40,-- en dan heb ik alles, kaas, worst (die ik eerder deze week al kocht), chippies, popcorns, taart benodigdheden, uitdeelzakjes enz enz. Normaal was ik toch wel rond de (niet schrikken) 150,-- kwijt voor een dag feestje dus wow het is goed gegaan moet ik zeggen. En ik heb geluk mijn vader heeft een appeltaart gemaakt omdat hun appels op moesten en in de vriezer gezet, dus 1 taart heb ik ook nog voor niks!

Zelf ga ik ook nog een appeltaart en een kwarktaart maken en dat is het dan. Hiervoor is alles al in huis dus volgende week hoef ik het alleen nog te maken. Graag heb ik alles op tijd in huis zodat als ik iets mis het niet a la minute hoef te halen omdat de mensen op de stoep staan. Nou ja ik heb het nog niet want het wordt tussen 4 en 5 vanavond thuisbezorgd, heerlijke service hebben ze daar. ze brengen het tot in de keuken thuis, en gna gna ik heb een bovenwoning :-)

De versieringen in zo hoef ik niet te halen want die heb ik in huis, heb een tijd geleden van restjes stof een vlaggenlijn gemaakt en die gebruiken we elk feestje weer, blijft netjes en is gewoon leuk met allemaal gezellige kleuren. Wat ballonnen erbij (die ik heb gekregen van een feestje bij het zwemmen en over waren) en klaar is mindercentjesmama. Ik ben zo ontzettend trost op mezelf dat ik het voor dit bedrag heb weten te fixen, ik geef er ook niks meer om wat anderen vinden, als het niet goed genoeg is dan kom je volgend jaar lekker niet!

Voor de kadotjes van dochterlief heb ik een tijdje geleden een lijstje gemaakt op www.lijstje.nl en ik moet zeggen dat dat echt handig is, er wordt nu niet gebeld wat ze graag wil, nee er wordt gewoon gekeken en doorgestreept wat er gekocht is, zo weet ik dat ze dit jaar een kindercamera gaat krijgen, een watertafel, boekjes van dikkie dik, theeservies, tasje voor de basisschool, koffertje voor op vakantie en nog wat kleine dingen. Heel handig zo krijg je geen dubbele dingen (tenminste als iedereen zich aan het afstrepen houdt) en heb je zelf niet dat je niet weet wat je moet vragen.

verder hebben we net samen (dochter en ik) boven de slaapkamers opgeruimd en gepoetst. Ze vindt het altijd leuk om te helpen en zo leert ze ook dat je niet alleen leuke dingen kan doen maar dat er thuis ook iets moet. Nu niet allemaal haren overeind zetten dat ik aan kinderarbeid doe, nee zo erg is het niet hoor! Ze heeft gewoon haar kamertje de boekjes weer in de boekenkast gezet, haar eigen keukentje opgeruimd, ik heb het zware werk gedaan, bedden verschonen, stofzuigen, stoffen en zo. Toen we aan onze kamer gingen beginnen heb ik gestoft, gezogen, gedweild en bedden verschoond en dat onder toeziend oog van een dochter die druk aan het kijken was of de vering van het bed nog voldoende was om erop te springen. En ja hoor na 45 minuten springen was het bed nog steeds heel :-).

Bij het schoonmaken van de badkamer ben ik vergezeld van een heerlijk verhaaltje van dikkie dik dat werd voorgelezen en heeft dochterlief alle shampoo en doucheschuimflessen afgepoetst. Zelf heb ik alles lekker geschrobt en gepoetst zodat ook deze kamer weer klaar was. de waskamer moet nog schoongemaakt worden maar er ligt nog was die ik morgen ga vouwen, dan ga ik de kinderstoelen op Mp zetten en haar winkeltje ook in de hoop dat die weg gaan zodat ik de ruimte heb, en hier binnenkort  kan beginnen met het maken van de nieuwe kamer van dochterlief. Zij krijgt een hutbed dat papa gaat maken voor haar en wil paars met roze kamer. Bij www.kleurmijninterieur.nl heel leuk behang gezien met vogeltjes dus die krijgt ze op een muur. En manlief stelde nog voor dat we een lambrisering gingen maken tegen de muur zodat ze niet aan het behang kan komen (voorlopig). zo gaat ze een "grote" meiden kamer krijgen. Dus als jullie nog goede tips hebben waar rekening mee te houden dan hoor ik het graag!

En nu gaan we hoppa dochtertje naar bed gooien voor een middagdut, en dan snel hier beneden een doek erdoorheen halen en wat opruimen (op vrijdag is de echte poetsdag) en dan kan ik vanavond lekker weer gaan zwemmen met de meiden, heb er zin in!

doei en een fijne dag allemaal!

7 opmerkingen:

  1. keurig hoor, dat budget voor verjaardagsboodschappen !
    die stoffen verjaardagslingers zie je steeds meer, moet ik ook eens voor gaan kijken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bij de action kosten ze maar 1,70 dus als je geen stofjes hebt is dat een leuk alternatief

      Verwijderen
    2. Wat goed van je! Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet schrik van die 150 euro... Maar ook ik ga het dit jaar anders doen! We hebben 4 kinderen, dus in totaal 6 verjaardagen per jaar! Gezelligheid moet eigenlijk ook helemaal niet afhangen van hetgeen wat op tafel komt! Veel plezier alvast!

      Groetjes,
      Kiki

      Verwijderen
  2. Jouw dochter is dus ook net zoals de mijne op 8 juni jarig, fijne dag gewenst alvast. Mijn dochter is al ouder dan jij en wordt 35, ze heeft geen kinderen maar werk als leidster in creche en ziet veel van de problemen die kinderen geven en heeft nu besloten fijn samen te blijven. Ook lichamelijke deels familiair gebonden probleemen spelen in deze beslissing mee.

    Als je zwanger wilt worden of bent weet je dat er leuke en minder leuke dingen staan te gebeuren. De leuke dingen zijn nog veel leuker dan je je kan voorstellen, maar de problemen wegen nog zwaarder dan je je kan voorstellen, ik lig er nu ook nog wel eens wakker van. Vooral wat ik aan lichamelijke zaken heb doorgegeven en de tijd waarin we leven, die is niet makkelijk voor de 55-ers va nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi lot, mijn dochter is 15 juni jarig, ik ben van het tijdige boodschappen doen :-). Wat een moeilijke keuze voor je dochter, het is volkomen waar dat de leuke dingen nog leuker zijn en de minder leuke dingen nog zwaarder. Wij hebben maar 1 kindje en blijven voorlopig ook bewust met 3-tjes, hoewel manlief er wel meer zou willen is het voor mij niet zo makkelijk gezondheidstechnisch. Maja we hebben een gezond kindje en zijn daar dankbaar voor. Er zijn veel mensen waarbij niet niet lukt, kan of zo mag zijn dus wij zijn gezegend en daar dankbaar voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je tevreden kunt zijn over de kosten van de verjaardag. Zoiets hoeft inderdaad helemaal niet zo duur te zijn.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super ,dat heb je goed gedaan.Het is altijd een dure kostenpost een verjaardag en nu heb je na de verjaardag van je dochter ook nog een goed gevoel.Het hoeft niet altijd meer te zijn, minder is prima en haar verjaardag zal net zo leuk zijn(en voor jou nog leuker). Alvast een fijne dag toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen