maandag 30 april 2012

Duitse boodschappen

Vandaag naar Duitsland geweest om boodschappen te doen, heerlijk de Koninginnedag ontvluchten, weg van de drukte en genieten in een rustige supermarkt bij de oosterburen. ik had nog 20,-- over van vorige week en met 50,- van deze week erbij komt dat goed, en het is op maar de keuken staat nu ook gigantisch vol met spullen, mede met het oog op volgende maand een high tea, een borrel van collega's en de 3e verjaardag van dochterlief. Ik struikel nu over een aantal volle tassen met boodschappen voor totaal € 56,30

Zoals Lot deze week vroeg hierbij een lijstje van de boodschappen die ik heb gekocht vandaag:

Bij de kaufland:
3 zakken afbakbroodjes (luxe van 10 stuks) 1.36
zigeunersaus voor manlief 0.41
mexicaanse dipsaus pot 0.41
pepersteak dipsaus pot 0.41
2 potten wortelreepjes in zuur 0.59
taartversiering confetti 1.59
taartversiering hartjes 1.59
strooisels voor de taart 1.69
4 komkommers 0.78
2 kilo aardbeien 1.98
2 stukken swarzwalder schinken ham voor te snijden op de boterham +/- 600 gram 2.30
2 stukken spek voor de borrel 2.88
5 zakken bretzels 1.50
3 zakken nootjes 1.25

totale schade: 18.74

Bij de Aldi:
watermeloen 5.400 gram 1.65
aardappels nieuwe 5 kg 1.59
2x appelsap bio 1.30
2 x bloedsinasappelsap bio 1.38
pak melk 0.57
4x plantenmargarine bio voor taart, bakken en boterham 3.00
chocolademelk 3 stuks à 0.44
knoflook 8 bollen 0.99
courgettes 2,5 kilo 0.99
gouda kaas voor verjaardag 2.05
gouda kaas voor de borrel 1.96
spareribs bijna 1,5 kilo 5.03
frituurvet 3 kg 1.59
plastic zakken met handvat 3 rollen (voor de oppas) 2.07
braadworsten 15 stuks 4.98
deodorantroller 0.55
minirittersportjes traytje voor de high tea en verjaardag  1.79
2 zakken mini toblerones voor de high tea en verjaardag 1.99
eierwafels 3 pakken 1.77
kokosnegerzoentjes 2 dozen 0.99

totale schade hier 37.56

natuurlijk zijn we ook nog in het dorpje geweest en daar heb ik voor dochterlief 2 setjes kleren (een spijkerbroekje met een gestreept marinelook truitje en een roze spijkerbroekje met een soort voile top) gekocht voor samen 14.96, dit was bij de Kik en bij C&A heb ik een jumpsuitje gekocht en 14 onderbroekjes voor dochterlief allebei samen, 9.60.

Al met al een geslaagde dag maar ook wel een dure. Ik kan wel weer even flink vooruit. Morgen ga ik proberen van een dele van de aardbeien jam te maken, de watermeloen eet ik zo omdat ik geen leuk recept ermee weet en de courgettes gaan deze week de grill op met flink wat knoflook en kruiden.

dus weet je iets voor de meloen, laat het weten.......





11 opmerkingen:

  1. Wat is frituurvet goedkoop? Je hebt de harde dan denk ik? Ik frituur eigenlijk altijd in vloeibaar.. Is dat harde frituurvet nog een beetje makkelijk uit de frituurpan te verwijderen?

    Groetjes bespaarmama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga trouwens meestal naar de lidl in duitsland.. Maar ga denk ik ook eens naar de kaufland, wat een goedkoop fruit!

    Gelukkig wonen we dichtbij de grens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ bespaarmama, dat vet is goed te doen, ik laat het een beetje zacht worden (de rand) en dan gooi ik het in een vetemmer, het grootste deel is dan nog hard zeg maar. Het is wel die harda daar ben ik zelf meer tevreden over dan de vloeibare omdat ik zelf minder deurtjes eraan kan ontdekken (kan goed een kronkel in mijn brein zijn hoor).

    Wij gaan ook wel ooit naar de Lidl maar dat scheelt per keer de ene keer wel de andere keer niet, nu zijn we niet gegaan omdat we eigenlijk alles al hadden. En bij de Kaufland is niet altijd het fruit heel goedkoop hoor, maar het is vandaag een vrije dag in D. dus vandaar dat veel afgerpijsd was. en tja waar koop je zoveel aardbeien voor zo weinig geld.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ??? Ergens is mijn reactie verdwenen.

    Ik had een suggestie gedaan om watermeloen in een salade te verwerken met feta erbij erg lekker. Google er maar eens op.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt gezellig! Vroeger gingen wij best vaak naar Bocholt (DL) op Koninginnedag. Na de komst van de kinderen gingen we naar de vrijmarkt, en dat lijkt nu ook een aflopende zaak. Tijd voor een nieuwe traditie?

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoeveel kost de benzine voor je boodschappen in Duitsland?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. valt wel mee is totaal ongeveer 40 km retour, maar dan gaan we met een lege tank en tanken we daar (hier zouden we ook moeten tanken) en de benzineprijs is daar 1.59 tegenover 1.75 hier. En Oma en Opa rijden eigenlijk altijd dus kost mij dat niks hahaha.

      Verwijderen
  7. 'n Goedkoopje die boodschappen bij de oosterburen, zelf ga 'k zaterdag weer,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen