dinsdag 15 mei 2012

De hand moet op de knip!

Poeh poeh wat vliegt soms het geld eruit! Auto maken, feestje daar, vrijgezellenfeestje hier, uitje daar en dan ineens leeg is de knip!

De komende dagen tot het salaris wordt gestort blijft de hand meer op de knip. Hoewel we vrijdag a.s. wel naar de stad gaan voor kleren voor manlief (heeft al 3 jaar niks nieuws meer gekocht behalve af en toe wat sokken en ondergoed) maar dat komt uit een andere pot. De pot voor het eten blijft dicht, geen cent er meer uit die niet besteed wordt aan brood! De voorraadkast die barst uit zijn voegen, ik roep elke week dat ik die eerst op ga maken en toch elke week naar de winkel, logisch nee zeker niet maar het gebeurt wel.

Ik denk dat half Afrika kan eten van onze voorraadkast op het moment dus hij moet echt een beetje leger gegeten worden want anders raken dingen over de datum. Vanavond beginnen we met een lekker kipfiletje met gebakken aardappeltjes en een pot boontjes. Met de zomer in zich wil ik eigenlijk alle potten opmaken zodat ik dadelijk kan proberen dingen te gaan "wecken" en zo de winter door te komen. Alleen heb ik geen flauw benul wat ik allemaal zou kunnen wecken. Misschien iemand van jullie?
Kan je wecken met: boullion met kip, tomatensap voor soep, pastasaus, spinazie, chili con carne? dat soort dingen gaat dat ook of alleen groenten? Ik ben echt een leek hoor. Ben al lang blij dat lavas drogen is gelukt, de bieslook niet maar dat zal wel weer anders moeten en dat had ik dus nog niet uitgevonden.

Nu worden de zomermaanden net als bij de meeste op de blogs voordeligere maanden omdat we veel uit de tuin kunnen eten, dat is echt een smak geld die je overhoudt. Ik ben ook wel van plan om zoveel mogelijk te bewaren ook in de vriezer en zo, Opa en Oma hebben ook een moestuin en die krijgen dat van zijn lang zal ze feestelijkheid niet op wat daar staat dus ook daar pikken we een graantje mee. Het geld dat ik over heb van de boodschappen gaat gewoon weer in de pot voor de vakantie. En zin dat ik er al in heb alleen het duurt nog lang, nog 4 maanden en in het vooruitzicht niet een lekker weekje vrij :-S. Maar ja des te langer de tijd om te sparen en dus meer geld te hebben voor de vakantie. Het geld dat over is gaan we besteden aan kleding voor dochterlief voor de winter en de volgende zomer want ze hebben in Spanje echt zo veel leuke dingen en ook goedkoop. Ze heeft nu ze helemaal droog is haar broek van vorige zomer ook weer aan dus dat scheelt flink in de kosten en hij is qua kleur helemaal hip, fel geel, die spanjaarden wisten het al eerder hahahaha. Dit is een broekje van coctel moda en was 2 jaar geleden in de aanbieding voor €4,--. Dochterlief heeft hem vorige zomer veel aangehad maar hij moest toen omgeslagen worden (de spaanse kindjes zijn allemaal een meter of zo hahaha) en nu kan ze hem dus nog steeds een zonder om te slaan. Hij blijft super in de was en heeft zijn geld al meer dan opgebracht. Die willen we dus nog een aantal meer. En het voordeel in september is het mega sale in die winkel dus hebben we weer geluk kunnen we ook nog zomerkleren voor de volgende zomer meebrengen.

Nu is het weer tijd om te gaan werken en hopelijk straks even nog van het zonnetje te kunnen genieten, of in ieder geval hopen dat het droog blijft ik heb namelijk de was buiten hangen!!!


4 opmerkingen:

  1. Ik heb soms ook echt dat ik eerst mijn voorraad moet opeten. Dan ben ik zo aan het opletten dat ik genoeg in huis heb, dat ik dingen driedubbel heb. Schaam…

    Hier regent het alweer, en het is best koud. Ik heb zelfs de houtkachel aan.

    Huiisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier regent het ook al met bakken uit de lucht.

    En voorraad, errug he!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is ook erg lekker om fruit op siroop te wecken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vooral de autokosten, grrrr, auto moest hier voor grote beurt naar de garage. We wistendat er twee nieuwe banden op moesten, maar verder was erniets aan de hand. We moesten 700!!!! euro betalen. Terwijl er 'niets bijzonders' aan de hand was.

    BeantwoordenVerwijderen