zondag 22 april 2012

Money Money Money

Gisterenavond keek ik nog even op de bankrekening om te kijken hoe het wel en wee van onze rekening was. Nou dit bleek heel goed te zijn. de Belastingdienst had de eerste overboeking gedaan, we konden dus ineens €1800,-- naar de spaarrekening storten. Er komen er nog 2 in totaal een van €1500,-- en een van €1300,--. Helaas moeten we ook terugbetalen in totaal € 2100,--. Maar al met al houden we dan toch nog een aardig centje over. Volgende maand komt ook het vakantiegeld weer, helaas krijgt de curator van manlief daar een deel van (zijn eigen bedrijf is failliet gegaan wegens de crisis, een mooi maar klein bouwbedrijfje) maar het mijne mogen we helemaal houden. Dat is dan weer een voordeel van niet gehuwd zijn. Ik ontspring de dans helemaal.

Ik heb de financiĆ«n nog eens goed bekeken en berekend en ik ben tot de conclusie gekomen dat we met de duurder wordende benzine toch nog wat zuiniger moeten worden met de boodschappen en uiteraard ook de benzine. Ik ga het boodschappenbudget naar €200,-- per maand zetten, d.i. €40,-- per week en soms iets meer maar als ik me daaraan kan houden hebben we dus in de 4 weekse maanden €40,-- over voor de noodpot. Tja je moet iets als de benzine bijna 2 euro per litertje kost, niet meer normaal vind ik. Volgens mij is Jan Modaal ook niet meer de oude Jan Modaal en krijgt die het steeds moeilijker. Overal hoor je het, meer mensen naar de voedselbank, meer schuldsaneringen, drukker in de kringloopwinkels, iedereen krijgt het op den duur toch moeilijker. Maar goed dat we nu aan het consuminderen zijn. Ik ga deze week in ieder geval lekker uitzingen met de boodschappen die ik in huis heb en proberen alleen brood, fruit en groente te halen, maybe lukt het!

Zodadelijk ga ik met dochterlief lekker cake of taartjes bakken, het is weer zondag en zij vind het heel leuk om te doen en zo probeer ik elke keer wat uit voor haar verjaardag. Ik haal ook vanaf nu elke keer wat. De eerste dingen die meegekomen zijn: doosjes smarties (hema) voor in de traktatiezakjes, en sleutelhangers (hema) voor in de zakjes. de paaschocolade heb ik apart gelegd die wordt toch niet meer opgegeten hier dus die smelt ik met haar verjaardag voor over de cakejes voor de kiddo's.

Iedereen een fijne zondag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten