vrijdag 2 maart 2012

Hij komt hij komt.....

mijn mooie nieuwe fiets, en wel vanmiddag om 16.00 uur! Ik kan hem dan ophalen bij de fietsenwinkel in de straat. Als dat nou eens niet even heel snel allemaal geregeld is. Gisteren goedkeuring vandaag de fiets binnen inclusief zitje en boodschappentas (mijn god wat zijn die kregen duur!). Mijn fietstas moest natuurlijk een speciale zijn ivm het kinderzitje achterop. Kost maar liefst € 64,--. Maar goed het zit in het fietsplan erbij en wordt makkelijk afgekocht met vakantiedagen, dus al met al geen probleem natuurlijk maar ik schrok er wel even van.

Ik ben ontzettend blij want als het goede weer begint kan ik lekker op mijn fietsje gaan cruisen. Samen met dochterlief naar de kinderboerderij, dierentuin en de boodschappen halen ow ja en naar mijn werk natuurlijk hahaha. Dat gaat schelen in de benzinekosten. Nu tank ik voor € 40,-- per week en haal het maar net maar als ik dan de donderdagen en vrijdagen ga fietsen dat zal toch wel iets schelen, zaterdagen kan ik dan dadelijk in de zomer ook al fietsend doorbrengen en de zondagen als we leuke dingen doen misschien ook wel, of ik loop te hard van stapel en heb eerst weken zadelpijn. Maar het moet want mijn lieve god wat is de benzine nu duur. Ik reed vanmorgen langs de benzinepomp en mijn oog kon het niet ontwijken € 1,81 per liter. Dat is echt niet normaal dat zou voorheen gewoon 4 gulden zijn voor 1 liter, belachelijk. Ik kan me voorstellen als de de euro niet hadden dat ik bij mezelf ten rade ging of ik wel auto wil rijden voor 4 euro de liter maar ja het is nu niet anders want ik moet gewoon een auto hebben, maar ik ga wel kijken hoe ik het benzine gebruik kan minderen. Het is namelijk niet alleen mijn auto maar ook manlief heeft er een en die moet ook wat te drinken hebben. Die tankte eerst voor €30,-- per week maar haalt het dan gewoon niet meer die is al naar € 50,-- gegaan om zo maar op zijn werk te komen. Helaas is OV of carpoolen bij ons allebei niet mogelijk dus ben je verplicht. Ik probeer wel te tanken bij de "goedkopere" tankstations maar goed dat is ook maar een paar cent. En dan moeten we nog gaan bezuinigen in NL. Poeh Poeh ik denk dat iedereen het goed gaat merken hoor in de knip.

Pfff even iets luchtigers hoor, ik ben aan de poets. Niet mijn favoriete bezigheid maar het moet gebeuren. ik maak altijd een lijstje en streep af wat ik gedaan heb, ik ben al bijna op de helft voor deze week dus dat is weer een positief iets. De bovenverdieping gaat er dadelijk aan geloven, en gelukkig woon ik niet al te groot. ik moet nog wel eigenlijk de kledingkasten uit gaan zoeken op dingen die echt weg kunnen maar misschien wordt dat gedaan in mijn "vakantietje" en mocht ik zodadelijk nog tijd en zin hebben dan kan ik altijd nog een begin maken. Ik moet in ieder geval nog genoeg doen en ook de patatten schillen. We krijgen een eter erbij vandaag dus moet iets meer dan normaal schillen. Geen probleem natuurlijk als ik eenmaal bezig ben dan gaat het in een moeite door.

Ik hoef vandaag eigenlijk helemaal niet meer naar de winkel en ook voor het weekend heb ik voldoende in huis. Wel moet ik nog even langs de boerderijwinkel om wat groenten te halen, de markt gisteren wat totaal onbemand met groenteboeren dus dan nu maar even naar de boerderij. Zij hebben altijd allerlei seizoensproducten en qua kosten veel schappelijker dan de supers en qua kwaliteit super goed. Ook moet ik nog even naar de action toe om wat leuke dingen voor pasen te gaan halen want over een maandje is het zover en ik wil altijd optimaal genieten van een paastak door hem tijdig aan te schaffen en te versieren.

1 opmerking:

  1. Ik kan me je voorpret helemaal voorstellen! Lekker de hele dag verkneukelen omdat er om 16 uur iets leuks is!

    En heel veel fietsplezier. Inderdaad een goed moment voor een nieuwe fiets, nu de lente in aantocht is.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen