donderdag 1 maart 2012

Uitgaven en vakantiepotje

Zojuist even lekker op de fiets met dochterlief naar de Ah geweest om wat kleine boodschapjes te halen. Ik had brood nodig omdat ik vanmiddag met dochterlief tosti's ga bakken, er ligt nog kaas die op moet en dan is een tosti een lekkere bijkomstigheid. Ook was de piccalilly op, en morgen is het patatdag en voor mij betekent dat lekker patatjes met een tartaartje en piccalilly. Bij de Ah hadden ze niet de piccalilly die ik wilde dus toch nog even de nettorama ingelopen. Daar waren ook de blauwe druifjes zonder pitjes in de aanbieding en daar zijn we hier dol op dus die hebben we meteen een doosje genomen net als champignons voor in de macaroni. Totaal bij Ah 1,80 en bij netto 3,05 uitgegeven. Een totaal van € 4,85. Nou dat is een mooi bedrag aan boodschappen voor deze week. Nog geen 10,-- uitgegeven en voor de komende dagen genoeg te eten in huis (met uitzondering van brood natuurlijk dat halen we meerdere keren per week vers). Zondag krijg ik weer mijn nieuwe weekbudget aan boodschappen maar deze week blijft er een leuk bedrag over dat in de vakantiepot kan.

De vakantie gaat dit jaar naar Spanje en wel naar l'Estatrit. We hebben via vrijuit een stacaravan geboekt voor 15 dagen voor € 191,--. We hebben gekozen om met dochterlief toch gewoon het vliegtuig te pakken want 12 uren in de auto is nog iets te lang vinden wij. En qua kosten is de auto en het vliegtuig vergelijkbaar. Je moet toch tol, benzine e.d. betalen.Via het vliegveld meteen een huurauto geboekt en we zijn een totaalbedrag van €900,-- kwijt. Dit is natuurlijk exclusief eten en brandstof maar ja ook al gingen we met de eigen auto dan moeten we die kosten ook betalen. Het geluk leert dat er een Lidl tegenover de camping zit en we dus ook zelf boodschappen kunnen doen en koken maar ook gaan we wel uit eten. We sparen het hele jaar voor een vakantie en dan mag je ook wel iets extra's doen (het moet wel binnen de grenzen blijven van normaal maar iets meer mag wel). De vakantie is al helemaal betaald dus al het geld dat in de pot gaat is voor het verblijf daar. Er zijn in de buurt een aantal leuke leuke plaatsen en we gaan nog even naar Platja d'aro voor de Cocotel moda. Deze winkel hebben we regelmatig bezocht en heeft hele leuke kinderkleding voor een leuke prijs. Hier hebben we voor dochterlief regelmatig kleding gekocht en vinden dat ook extra leuk omdat niet iedereen dat hier heeft. Je ziet toch vaak dezelfde kleding van de Hema, H&M, en de bekendere merken, maar wij houden van andere dingen.

We hebben gekozen voor l'Estartit omdat daar de Medes eilanden liggen en ik dan nog even een paar duikjes kan maken. De camping biedt genoeg vertier voor man- en dochterlief en die kunnen eventueel ook nog een stukje gaan rondrijden, een favo bezigheid van mijn man. Zo zijn we allemaal blij. De camping die we gaan bezoeken is Castel Montgi, zelf ben ik er nooit geweest maar er staan goede recensies op internet. Hoewel  over het sanitair van de camping staanplaatsen wel wordt gezegd dat het verouderd is maar in de stacaravan hebben we eigen sanitair dus dat trek ik me niet aan. Het is vaak zo vies of schoon als degene voor je het achterlaat.

Nu gaan we naar de fietsenwinkel even kijken voor een nieuwe fiets, ik heb via mijn werk goedkeuring voor het fietsplan en ga daar dus aan deelnemen, scheelt misschien niet super veel maar elke euro die het scheelt zit in mijn zak en omdat het gespreid is via je loon merk je er weinig van.

En allemaal nog bedankt voor de reacties op mijn vorige blogje. Ik ga me eens meer verdiepen in het koken zonder toevoegingen en mixen. Bedankt allemaal!!!

Fijne Donderdag

Geen opmerkingen:

Een reactie posten