zondag 26 februari 2012

Uitgeteld op de bank

Pfff wat ben ik moe, de hele dag gelopen en dingen gedaan voor t feessie, maar het was zeker leuk en alles was ook heel lekker. Morgen heb ik een lekker makkelijk kookavondje want er is nog genoeg over van vandaag, broodjes om af te bakken, die eten we morgen met de eiersalade die over was en ik anders weg zou moeten gooien. Vooraf een kopje soep die we nog over hebben en klaar is klara.

Vanmiddag met Oma nog even naar de kringloopwinkel geweest. Aan de overkant van de straat zit een soort kringloopwinkel, daar kan je dingen heen brengen en ruilen of als je niks hebt gewoon kopen. Nu had ik nog een tas staan met allemaal speelgoed waar dochterlief te groot voor is en ik niemand meer voor wist, dus die heb ik meegenomen. In de "winkel" zal ik een berg rommel die ik echt niet wilde hebben maar toen ik in de boekenkast ging kijken was het net of de bieb geopend was. Ik vond er een leuk boek van Jo Nesbo, de Verlosser. Als die net als de Sneeuwman en de Schim zo goed is dan kan ik mijn plezier echt op. Ik vind Jo Nesbo heel leuk en goed schrijven, echt meeslepend. Dat heb ik ook met John Grisham, waar ook een heleboel boeken van waren maar ik de volgende keer meeneem want mijn oog viel op verreweg mijn favoriete schrijver: Tolkien. Het was een 1e druk Silmarillion. En laat ik die nu net niet in mijn verzameling hebben. Die heb ik dus meegenomen, en gelukkig hoeft deze niet terug zoals in de echte bieb. Het boek van Jo Nesbo gaat wel terug als het uit is zodat iemand anders het nog kan lezen. Volgende week rond deze tijd zullen beide boeken wel uit zijn en kan ik kijken wat er dan te krijgen is. De jongen in de winkel zei dat er achter nog dozen met boeken stonden en hij die na zou kijken op Tolkien, deze krijgen ze hier regelmatig binnen en worden door weinig mensen gewaardeerd. Nou door mij zeker wel. Ik ga ook mijn boekencollectie een keer door om te kijken wat we niet meer nodig hebben en die breng ik dan ook naar de winkel. Zo hebben meer mensen plezier van de boeken die nu in mijn kist zitten.

Om 4 uur hebben we alle visite uitgezwaaid en konden we lekker met dochterlief aan de slag, die zit nu lekker met Papa een grote toren te bouwen, of beter gezegd papa bouwt een toren en dochterlief gooit hem om en heeft de grootste lol. Lachen, Gieren en Brullen. Onze trouwe viervoeter is blij dat hij nu even rust heeft want ze heeft net de hele tijd met dochterlief gestoeid om een knuffel, hond onder, kind boven, rollen, en kind onder, hond boven en zo heeft het wel een half uur gedaan.... het resultaat een half vernielde tijger en overal vullingvlokken.... Tja dan morgen even achter de naaimachine. Zo blijven we goed bezig.

Ik ga nog even lekker op de bank met de voetjes omhoog genieten van een stukje appeltaart, dat heb ik verdiend! Ow jeej en in mijn vorige blogje gaf ik nog wel aan dat ik best wat kilo's kwijt mocht, nou ja dat is morgen. vandaag toch al teveel gegeten.

Tot morgen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten