maandag 27 februari 2012

Maandagperikelen

De maandagen zijn altijd weer even wennen na het weekend, en zeker hier omdat mijn weekend van donderdag tot en met zondag duurt ivm het parttime werken dat ik doe. Ik heb dus eigenlijk meer weekend dan dat ik moet werken. Heerlijk uiteraard maar de maandagen zijn dan altijd wel even wennen en haasten, dat laatste is geheel aan mezelf natuurlijk want ja ik kan ook een half uurtje eerder opstaan zodat ik alles wat beter haal, maar nee geen zin in ik haast me liever.

De wekker gaat om 05.30 uur en dan spurt ik naar beneden om brood te maken voor manlief, smeren, smeren, smeren en dan drinken maken om mee te geven aan hem en wat lekkers in de tas, zo die is klaar en kan gaan. Dan moet er voor de hond gezorgd worden, nu maak ik altijd op zondag 5 zakjes met brokken om zo maar te hoeven pakken. Onze lieve schat eet 600 gram brokken en dat moet dan afgewogen worden per keer dus dat doe ik normaal niet in de ochtend maar nu dus wel een keer. Ow jeej de klok staat al op 6 uur. Nu even snel wassen en mezelf aankleden en optutten, ow nee ik had het weekend echt de was moeten doen want dan had ik nu keuze volop om aan te trekken, maar nee ook dat is niet gedaan. Vanavond ga ik echt nog even mijn werkkleding wassen en strijken dan heb ik morgen weer meer keuze. Dat is op de blaren zitten van gisterenavond met de voetjes omhoog.

En wat hoor ik, dochterlief begint te roepen net als ik met de mascararoller in mijn oog ga prikken. Dus hoppe snel maar naar haar kijken en zeggen dat mama nog even bezig is. Geheel in de lijn der verwachting gaat ze zelf naar haar kastje om kleren uit te zoeken, dat is dan wel weer handig, dan kan ik nog even de mascara uit mijn oog en wenkbrauwen halen en opnieuw doen. Snel aankleden en haren kammen en de trap af.

Het is al weer 6.45 uur dus moeten opschieten. Snel naar beneden en met dochterlief ontbijten, krantje erbij om te kijken wat de wereld ons vandaag brengt en de auto in om te vertrekken naar het KDV. Daar aangekomen is de leidster er nog niet dus mag ze even mee naar een andere klas want mama moet echt gaan om op tijd op kantoor te zijn. Kus, knuffel en gaan met de banaan. In de auto muziekje aan en naar de grote weg en net alsof het niet anders kan dan is het op maandag altijd maar dan ook echt altijd lange file op de eerste weg die ik tegenkom, IIEEEUUUWWWKKKKK maar goed gewoon in de polonaise meegaan en dan in de stad maar een beetje doorrijden om toch op tijd op kantoor te zijn. 08.03, pff 3 minutjes te laat maar toch alles maar goed weten te redden, op naar een dagje werken en dan vanavond weer in de polonaise naar huis, als het niet te ver fietsen zou zijn deed ik het maar om nu per dag 2 uur heen en 2 uur terug te fietsen gaat me net iets te ver, hoewel het wel goed zou zijn voor de lijn :-).

Tis maar goed dat ik vanavond lekker makkelijk heb met eten dan kan ik nog even de was doen en de kiet bijwerken.

Fijne maandag allemaal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten