donderdag 23 februari 2012

Fijn fistje niet?

Deze term is de afgelopen dagen regelmatig rondgevlogen door het Brabantse land, maar hier gaan we nog even door. Zaterdag hebben we een feestje waar we naar toe gaan en zondag vieren we hier bij mij thuis een feestje voor mijn oom. Het is wegens omstandigheden voor hem niet mogelijk dat in zijn huis te doen en ik moet zeggen dat ik het ook altijd wel leuk vind om te verzorgen. Lekkere hapjes maken, taart bakken dus eigenlijk niet super speciaal. En later in de middag met zijn allen eten en dan is het al weer voorbij.Ik had er eigenlijk niet op gerekend maar dat maakt niet uit, er is van alles in huis en de kleine dingen extra gaan we gewoon halen. Sinas en cola neem ik altijd bij AH mee want daar is het maar € 0.35 cent voor een fles Euroshopper en die is eigenlijk wel goed te drinken. De cola van de Aldi ben ik zelf niet kapot van en de Lidl heeft meteen 2 literse flessen en dat vind ik dan weer zo onhandig in de koeling. Al met al het feestje moet ook mee kunnen  in de boodschappen van deze week.

Vanmorgen wilde ik naar de markt gaan om wat verse aardappelen en fruit te halen maar de markt was beperkt tot een broodkraam en een viskraam. Dus toen maar even naar de Lidl gegaan, die zit toch naast het markt-terrein. Daar waren de boodschappen precies € 6,--. Samen met het brood van gisteren en de boodschappen van eerder deze week resteert er nog € 36,-- in de knip.

Hier moet ik het toch wel mee gaan redden. Zeker nu ik heb berekend dat ik maandelijks € 250,--- voor boodschappen heb. Dit is dus € 50,-- per week en dan nog eens € 50,-- in de maand voor de boodschappen in Duitsland. Nou eigenlijk hebben we het dus best ruim want bij sommige blogs lees ik dus echt dat hier complete gezinnen van moeten leven. Voor ons is het al een stuk aan het consuminderen, want voorheen konden we makkelijk voor € 75,-- tot € 100,-- in de week boodschappen gaan halen en dan een boel weggooien, nou dat is dus afgelopen. Beetje onzinnig is het wel om van alles te kopen om maar niet bang te hoeven zijn om mis te grijpen terwijl je aan het einde van de rit genoeg weg moet gooien omdat het niet meer houdbaar is of stiekem toch te veel van het goede was. Ik ga wel proberen om met de Duitsland-boodschappen toe te komen met de € 36,-- euro die nog in de knip zit zodat we weer € 50,-- extra kunnen sparen deze maand en weer iets meer hebben op de vakantie of andere leuke dingen.

Ik ga vanmiddag maar eens is het  grote tapas boek kijken voor nieuwe en lekkere hapjes en dan even naar de winkel toe. Zo moet ik al de hele week soda halen om toe te voegen bij het wassen (met mijn eigengemaakte wasmiddel volgens recept van Zuinigaan). Dit wordt al de hele week vergeten dus nu maar eens echt op het lijstje gezet.

Fijne middag allemaal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten