vrijdag 24 februari 2012

Consumindergedachte

De week begon goed, we gaan er echt voor, maar nu ik thuis ben merk ik dat ik beter kan werken dat is minder duur :-). Gisteren nog boodschappen voor de verjaardag gaan doen en stiekem toch wel wat centjes uitgegeven maar niks onnodigs, ongeveer 18 euro maar dat is ook met de voorraad fruit, melk en groenten erbij dus er zit nog geld in de knip......

Ik moest vanmorgen voor mijn zwemteam even bij de Action glitterspullen gaan halen voor in de haren. Nu denken jullie misschien, zwemteam? glitterspullen? Nou het zit zo, ik ben trainster van een heel enthousiast synchroonzwemteam. Niet een profi jofi team maar een leuk team bestaande uit 30 zwemsters met veel plezier en lol die jaarlijks een grote show geven, en laat het nu net bijna zover zijn. Dus vol goede moed naar de Action voor de glitterelastieken, geslaagd! Ow ja en even naar de Wibra voor blonde haarspeldjes, geslaagd! Maaarrrrrr.......... naast de Wibra zit een Sengers, en laat daar nu net een heel groot bord op de raam hangen: "Alle dames winterkleding € 4,-- per stuk". Helluupp waarom nu, ik ben toch echt begonnen met consuminderen, maar ja het enge beestje in mijn hoofd riep meteen, kijken, kijken, kijken en kopen, kopen, kopen. En wat denk je........ hij was ontembaar!

Toch naar binnen gegaan uiteraard want ja ik heb natuurlijk nog wel een nieuwe broek nodig, ik heb echt maar 1 spijkerbroek die lekker zit dus tja die kon ik nog wel een gebruiken. Er hingen er nog super veel, er waren zelfs merkbroeken bij. Nu heb ik er toch 2 gekocht, een heerlijke boyfriendjeans en een "nette" jeans, samen voor maar € 8,--. Toen ik toch stiekem trots en voldaan de winkel uitliep keek ik op het bonnetje en daar stond op, uw korting: € 74,80. Tja het is dan wel geld uitgegeven maar ook wel heel veel  bespaard op iets dat wel nodig was, dus ik vind het als beginnend consuminderaar wel om door de vingers te zien.

Nu weer thuis en zo even flink aan de poets, moet ook gebeuren uiteraard, de ramen hebben een flinke wasbeurt nodig en de was moet gevouwen en gestreken worden, hoewel dat laatste iets is dat niet zo veel gebeurd in huize mindercentjes.

Daarna ga ik lekker een kippetje grillen in de oven voor vanavond en zelf patatten schillen. Zelf vind ik het het lekkerste als ze eerst voorgebakken zijn en dat helemaal afkoelen om vanavond af te bakken. Maar als iemand andere tips heeft voor patatten dan reageer gerust. Zo ook als jij nu net degene bent die een heerlijk recept heeft voor pikante / hete kip. Ben echt op zoek naar een recept, het mijne is met de verhuizing samen met de rest van het receptenboekje in het ongerede geraakt, spijtig is het zeker want het was echt super lekker maar helaas is de "uitvinder" van het originele recept niet meer onder ons dus ook niet na te vragen. Dus schroom niet, laat het weten......

Ik wens iedereen een fijne dag,
Ach ja wie weet worden wij ooit zo goed als deze zwemsters :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten