maandag 20 februari 2012

De eerste dag

De eerste echte dag van het consuminderen is van start gegaan. Ik werk nog 3 dagen in de week dus die dagen is het wat makkelijker om totaal niks uit te geven, logisch want juist die dagen kan het ook niet. Wel moet ik vanavond even langs de AH (die zit in de buurt) om brood te halen en dat is rond 6 uur hier nog wel de enige winkel die brood op voorraad heeft. Vaak zit er op het brood dan wel al een 35% korting sticker maar het is goed te eten nog dan en wordt de dag erop meteen gebruikt.

Gisteren hebben we Carnaval gevierd en het uitgegeven geld daarvoor komt uit het potje Leuke Dingen. Dit potje heeft € 50,-- per maand voor zich en de ene maand is het op en de andere maand is er over, dat blijft er dan inzitten en zo zit er toch altijd wel een leuk bedragje in. Hiervan doen we wel alle leuke dingen, dus ook een keer een ijsje of een broodje. Natuurlijk ga je het dan niet altijd redden maar wij hebben een abonnement op Dierenrijk in Nuenen, en als we een "simpel" dagje weg willen gaan we vaak daarheen of lekker wandelen in de bossen.

Na het Carnavallen van gisteren wilde we lekker makkelijk eten bijvoorbeeld een broodje worst of een tosti of een lekkere kop soep, tenminste dat was het idee, maar bij de kindermiddag werden we uitgenodigd door kennisen om bij hun te komen eten. Er was keuze genoeg: gehaktballen, gekookte aardappelen, frietjes, rauwkost, verse erwtjes en worteltjes, biefstukjes, frikandellen en lekker vers gemaakte kippensoep met knapperballetjes. Nou als dat niet lekker makkelijk eten is dan weet ik het ook niet meer, en lekker dat het was! Bij anderen vind ik toch altijd lijken of dingen beter smaken dan thuis, nu kan dat ook liggen aan mijn kookkunst maar ik verwacht gewoon dat het ligt aan de andere partij :-).

Vandaag gaan we dus met frisse moed werken en dan vanavond thuis nog even de boel poetsen en opruimen.

Fijne dag allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten