dinsdag 21 februari 2012

Kippetjes

Gisteren belde mijn vader op dat hij twee kippetjes bij de C1000 heeft gehaald voor mij. Altijd lekker natuurlijk een gegrild kippetje uit de oven. Alleen daarom hebben wij een los oventje met draaispit. De meeste van die losse oventjes hebben dat niet (tenzij je een hele dure wilt nemen), nou een draaispit is toch iets dat echt wel in onze oven moet zitten want anders is hij niet aan ons besteed. Nu is het niet zo dat ik dagelijks mijn draaispit gebruik maar zeker toch wel iedere maand een aantal keren, zij het voor een kip, vleugeltjes, drumsticks, een rollade of rosbief. De oven staat daarnaast toch wel regelmatig aan voor het bakken van iets lekkers, dochterlief vindt dat heel leuk om te doen en dus hebben ze bij mij op kantoor regelmatig cake, taart, kaasbroodjes, appelflapjes en dergelijke want tja alles zelf opeten dat is natuurlijk niet de bedoeling. En wat denk je van de ovenschotels, afbakbroodjes, grillgerechten, alles moet erin bij mij. Ik heb toen mijn vorige oventje stuk ging drie dagen zonder oven gezeten en voelde me toch een beetje leeg. Ja ik weet het dat is raar maar zonder bakken en braden kan ik geen hele lange periode, behalve op vakantie.

Nu zit ik dus alleen met de kippetjes wanneer eten we die, ik leg er één in de vriezer en de andere gaat denk ik op vrijdag bij de frietjes, jammie jammie. En natuurlijk spaart het weer wat centjes uit :-). Ik zou er natuurlijk ook verse soep van kunnen maken maar heb daar niet echt een goed recept voor, misschien moet ik eens even op andere blogs gaan kijken of er iemand een lekker kippensoep recept heeft. Nou ja geen man over boord, er komt vast een hele goede bestemming voor juffrouw tok.

Gisteren ook niet meer op pad geweest voor brood, er was nog net genoeg om vandaag door te komen en ik had zo veel honger na het werken dat ik het verstandig achtte om niet meer naar de winkel te gaan want dan komt er een volle kar met lekkere dingen naar buiten waarvan ik er totaal maar 1 of 2 nodig had. Weer een verstandige keuze van mezelf, als zeg ik het zelf.

Werk ze allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten