dinsdag 19 juni 2012

Het weekend overleefd!

Poeh poeh wat ben ik van de ene kant blij dat het weekend voorbij is. Nee niet om Nederland maar om het geren voor de verjaardag van dochterlief. 3 dagen feest hakt er flink in, drinken hier, drinken daar, hapjes zus hapjes zo, weer iets uitpakken, even kletsen, chloor door de wc, en weer drinken, taart en hapjes. Pfff het waren 3 leuke maar vermoeiende dagen.

Dochterlief is zo trots als een pauw dat ze 3 jaar is geworden. Ze werd vrijdag wakker en zei direct mama nu ik 3 jaar ben wil ik geen luier meer aan 's nachts, haal mijn potje maar. Dus vanaf vrijdagnacht hebben wij dochterlief zonder luier in bed gelegd en tot nu toe nog elke keer droog. Ze heeft zondagnacht een keer geroepen dat ze moest plassen en dat hebben we gedaan en verder helemaal niet. Dat gaat dadelijk schelen in de kosten helemaal geen luiers meer. We hadden er nu al niet veel meer nodig maar dadelijk helemaal geen meer. joehoe!

Dat was een leuk kado van dochter voor ons, andersom hadden we een stepje dat we laatst bij het Kruitvat hadden gekocht, daar is ze nu al 5 dagen druk mee door het huis aan het steppen en hij moet 's-avonds ook mee naar boven bij haar bed. Gelukkig kan een kind dolblij zijn met een kado van 15.-- :-)

Wat we verder aan uitbreiding van het weinige speelgoed (AHUM) van ochter hebben gekregen: kiddiecamera, dora knutsels, dora pratende rugzak, koffertje voor de vakantie, diverse sora spulletjes, diverse my little pony's, zandbakspeeltjes, boekjes, knutselspullen, tasje, rolschaatsen, bikini, t-shirts, reisspulletjes en een bodyboard. Wat nu: een groter huis zoeken hahahaha.

Ook met de hapjes ging het goed, zoals ik al eerder schreef ging het dit jaar eens niet zo uitgebreid, en daar heb ik me aan gehouden. Ik had chips, pretzels, kaas/worst/rauwkost en nootjes. Bij binnenkomst kreeg iedereen gebak en natuurlijk drinken. En dat was het en ik heb ook niemand horen klagen. Ik had wel een pan soep gemaakt voor het hele weekend met wat Turks brood erbij en die was zaterdag een deel op en zondag ook. Dus al met al prima. Toch had ik nog steeds teveel maar ja in september ben ik zelf jarig en dan is een zak chips en wat pretzels en nootjes ook nodig dus die hebben we al.

Al met al een geslaagd weekend. Gisteren heb ik 's middags vrij genomen om de grootste rommel op te ruimen en ook dat is gelukt. vanavond ga ik boven een was wegwerken van bijna een week (schaam schaam) ik kon me er eerder door de verjaardag niet toe zetten omdat er nog zoveel andere dingen eerst gedaan moesten worden. Maar vanavond ga ik eraan, muziekje erbij dochterlief die lekker op ons bed mag springen en gaan met de banaan. Nu ga ik eerst even aankleden en zo en dan naar kantoor.

fijne dag allemaal!

2 opmerkingen:

  1. Geweldig dat je met minder toch ruim voldoende had. Zo zie je maar weer. En wat een groots cadeau heeft dochter jullie gegeven! Je kunt met recht trots zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook altijd helemaal gesloopt na zo'n kinderfeestje!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen