zaterdag 14 april 2012

Weer helemaal beter en nu meteen aan de slag met lijnen

Tjonge jonge wat ben ik de afgelopen weken ziek geweest, wat het was een flinke maar dan ook echt een flinke griep. Het ging beter en voelde me weer prima maar na drie dagen van goed voelen sloeg de man met de hamer me nog een keer. Maar nu, heb ik hem geslagen!

Er is dus weinig geconsuminderd de afgelopen weken want manlief is niet zo goed in het doen van de boodschappen en ik hem maar gewoon dingen genomen uit handigheid. Ik weet het het is niet goed maar het kon echt niet anders. Vanaf begin deze week zijn we weer beter op de goede weg.

De boodschappen zijn bijna allemaal binnen, moet alleen nog even sla en smeer en bakboter halen en dan hebben we alles in huis voor een week. Ik ben deze week ook echt begonnen met lijnen, het begin gewicht was 77,4 kg op dinsdagochtend de 10e. Nu heb ik natuurlijk al wel een keer op de weegschaal gestaan, hoewel ik mee voor had genomen om niet tussendoor te kijken heb ik het wel gedaan, tja sorry ik merkte dat ik me al wat beter begon te voelen. Klinkt raar natuurlijk na goed en wel 4 dagen lijnen of beter zeggen opletten, maar er is al wat af. Hoeveel? Mijn gewicht was vanmorgen 74,9. Dat is dus gewoon 2,5 kilo WOWIE wat ben ik blij daarmee. Dat is voor het eerst sinds mijn zwangerschap dat ik dit gewicht heb!

En ik zeg nu heel hard lijnen maar eigenlijk noemen we het regelmaat en opletten. Ik eet in de ochtend lekker rijstwafeltjes met vleesbeleg, om 11 uur een fruithap, in de middaglunch of twee boterhammen met beleg of een weightcare reep (dit omdat ik op kantoor de verleiding krijg van alle lekkere dingen bij de lunch en daar dus een reep eet) en om 3 uur neem ik een rauwkosthapje of fruit net waar ik zin in heb en wat in de koelkast lag dat op moest en de avond eet ik avondeten, gewoon een normale portie en dan is het over en uit, geen chips meer na het eten, geen snoepjes, geen koekjes alleen in het weekend mag ik een klein zakje chips eten en dat is alles. Veel water drinken, opletten met toegevoegde suikers en nu ga ik het volhouden.

Doelstelling 1: in september 10 kilo lichter zijn voor de vakantie en zo in een bikini mezelf over het strand zien rennen :-)

Doelstelling 2: volgend jaar is het Ek masterzwemmen en daar wil ik aan meedoen met een gewicht tussen de 60 en 63 kilo.

Is het haalbaar? uiteraard! mijn zwempartner schopt me onder mijn kont als ik aan eten denk, manlief zorgt dat hij alles op heeft gegeten voordat ik het kan pakken en dochterlief die gaat samen met mama dansen en gymen nou alle ingrediĆ«nten om af te vallen zou ik zeggen!

Nu ga ik lekker even de groenten tjakken voor de macaroni van vanavond en even lekker een grote ronde fietsen met dochterlief.

Fijn weekend allemaal!

1 opmerking:

  1. Je bent echt goed bezig, vaak zijn het de tussendoortjes die je de das om doen.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen