zondag 15 april 2012

een rustige zondag

Vandaag geniet ik van een heerlijk rustige zondag. Manlief is aan het klussen, dochterlief is aan het verkleden en al haar speelgoed aan het testen of het nog werkt :-) en ik, ik ben lekker aan het lezen geweest en nu aan het bloggen uiteraard. 

Vandaag hoef ik me nergens druk om te maken, we lunchen dadelijk lekker met brood en iets lekkers erop en vanmiddag gaan we even bij Opa en Oma langs voor een bakkie leut. Nu weet ik dat Opa gisteren voor de laatste keer dit seizoen erwtensoep heeft gemaakt en dat wij vanavond dus niet hoeven te koken omdat we een pannetje meekrijgen. 

Het weekmenu voor de komende week heb ik ook al bedacht en hoef eigenlijk maar weinig te kopen, tja het brood natuurlijk en wat groenten en fruit maar volgens mij heb ik voor de rest alles. En dat komt mooi uit want donderdag gaan we op weg naar de Efteling. Met de spaaractie van de A.H. hebben we toch besloten om weer een keer te gaan. Vroeger had ik een abonnement voor de Efteling en was ik praktisch dagelijks te vinden in dit mooie park. Maar nu met een gezin vind ik een abonnement toch wel duur en de steeds hogere benzinekosten maakt het niet beter. Misschien over een paar jaren als dochterlief een jaar of 5/6 is dan is het ook voor haar leuker. Nu kan ze in weinig attracties en dat maakt het dan ook voor haar wat minder leuk. Het is wel duur hoor een dagje maar we hebben zo veel overgehouden aan boodschappengeld en manlief kreeg laatst van een klant een mooi centje extra dat we nu hebben besloten te gaan op een doordeweekse dag nu het nog wat rustiger is. Een collega van mij is vorige week geweest met haar 3 jarige dochter en heeft gewoon 5 keer achter elkaar in droomvlucht gegaan. Hopelijk hebben wij dat geluk ook :-). En we nemen natuurlijk zelf wat drinken en broodjes mee, zo vrekkig ben ik dan wel weer.

Ik ga zo dadelijk lekker in bad met dochterlief en ons klaarmaken voor het bezoek aan Opa en Oma vanmiddag. 

Iedereen een fijne zondag!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten