zondag 4 maart 2012

boodschappen en minder budget?

Ik heb zojuist mijn weekmenu samengesteld en daaraan meteen een boodschappenlijstje gekoppeld zodat ik ga halen wat ik niet in huis heb. Het valt allemaal reuze mee ook deze week:
menu:
1. beef Sjanghai
2. pasteitjes met kippenragout
3. gekookte aardappelen, boontjes en vlees uit de vriezer (net wat er in de ochtend het eerste voor handen ligt)
4. gebakken aardappelen, erwtjes met worteltjes en vlees uit de vriezer
5. patatdag met snackjes uit de vriezer.

De beef Sjanghai moet eigenlijk met prei maar die heb ik nu net niet in huis, dus in plaats van prei neem ik gewoon wat uien, zal vast ook wel goed komen. Ik ga maandagavond na het werken even brood halen zodat ik daar weer mee vooruit kan tot donderdag (in de vriezer natuurlijk :-).

En op donderdag is het tijd voor de "grote" boodschappen bestaande uit:
* brood (ik zie net op de Ah site dat de knip in de aanbieding is, die nemen we dus)
* ranja
* groenten en fruit, net wat er goed uitziet
* Zilveruitjes en augurkjes.

Nou misschien komt er nog wat bij deze week maar anders zijn dit de "grote" boodschappen. Nou laten we hopen want dan kan er volgende week weer geld in het potje! Misschien blijkt wel dat uiteindelijk er minder geld hoeft te zijn voor de boodschappen zodat we iets meer kunnen sparen elke maand, maar vooralsnog hebben we alle vaste lasten in een schema gegoten en blijft er dus naast € 50,-- elke week aan boodschappen ook gewoon nog geld over wat we kunnen sparen. Mochten we dadelijk een duidelijk budget voor alles hebben dan kan het spaarbedrag nog omhoog. Eerst even een paar weken uitvogelen hoe mijn consumindergedrag zich ontwikkeld. Ik las op de website van Spaarcentje kookt nog lekkere recepten die ik zeker een keer uit ga proberen, ook bij kokenmetkarin.nl stonden super lekker uitziende dingen. Ook hier ga ik zeker wat dingen van maken. Bedankt voor alle tips van deze sites. Het helpt mij wel door een keer wat andere dingen te eten, wij zijn gewoon van huis uit redelijk van de "hollandse keuken" opgevoed maar zelf kan ik heel blij worden van Indisch/Aziatisch. Heerlijk allemaal en gelukkig dochterlief ook. meestal heb ik perioden dat ik alleen maar Indisch kook maar nu met de toch al dure groenten e.d. probeer ik een beetje de seizoensproducten te nemen gewoon omdat het veel in geld scheelt. Dadelijk in de lente dan komt het aziatisch eten zeker weer aan bod. Wat doen jullie met eten, gaan jullie veel voor de Hollandse keuken of meer met de "buitenlandse" keuken? En hoe delen jullie je weekmenu's in?

Nu ga ik mezelf even een schop onder de kont geven zodat ik nog wat dingen kan opruimen, poetsen en evt een cake bakken voordat ik vanmiddag naar een verjaardag moet. Wat hebben we het toch slecht he, hahaha.

Fijne zondag allemaal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten