donderdag 22 maart 2012

Strakkere teugels

Pff wat heb ik er twee drukke weken op zitten. De zwemshow kostte veel tijd en daardoor consuminderde ik iets minder als gehoopt en deze week was het druk op het werk en de avonduren waardoor er weinig tot geen blogtijd was. Maar we zijn er weer al is het om een errug vroeg tijdstip.

De eerste twee wasjes zijn al gedaan en de eerste is al bijna droog, de tweede gaat zo op de lijn en met een beetje geluk kan ik de witte was straks lekker buiten laten drogen. Maar nu is het nog een beetje te koud daarvoor.

Zodadelijk als de winkels open zijn ga ik met dochterlief een paastak halen en het huis een beetje in de stemming brengen voor de paasdagen. Ik heb deze week al wel wat boodschappen gedaan, gisterenochtend om 7.00 uur stond ik bij de AH om zo even rustig in te kunnen kopen. Er moesten luiers komen, brood, eten voor manlief dus ik dacht ga lekker op tijd. Nou om 7.20 uur was ik klaar en kon ik door naar kantoor.

Morgen ga ik nog even naar de Lidl of de C1000 en dan heb ik weer alles in the pocket voor deze week. Nou ja alles, vandaag gaan dochterlief en ik op de fiets naar AH in een dorpje verderop want daar werkt Oma op de vleeswarenafdeling en gaan we een worstje scoren (de lekkerste gelderse kookworst vinden wij hier en nu ook in de aanbieding) en even op visite bij Opa die geblesseerd thuis op de bank ligt. Dochterlief heeft een prachtige tekening gemaakt voor Opa en hoopt dat hij daarmee weer letterlijk en figuurlijk op de been komt. Opa is getroffen door een hernia en is in afwachting van hoogstwaarschijnlijk een operatie. Helaas kan hij dus niet meer oppassen op zaterdagen als ik moet zwemmen maar gelukkig kan mijn mannetje dochterlief meenemen naar de werkplaats waar ze mee kan "klussen" of beter gezegd de hele plaats kan overfietsen 100000 keren. Lekker goed voor de beweging.

Ik ben trouwens deze week begonnen met de teugels aan te trekken weer qua financiĆ«n maar ook qua gewicht, er moet echt wat af! Ik ben gaan ontbijten met havermout (dankzij een tip van Zuinigaan) en een beker drinken met lijnzaad, zag ik op het net dat dat ook zou helpen, tja wie niet waagt wie niet wint. Het resultaat: nee nog geen gewichtsverlies natuurlijk dat kan ook niet maar wel minder trek overdag waardoor ik dus al 3 dagen niet heb gesnoept. Wel heb ik gisteren een ananascake gebakken en een stukje gehad maar daar bleef het bij. Normaliter kan ik ook nog een reep kwatta wegwerken, chips en als het moet nog wel wat meer. Ik ben voor de volle 100% zelf schuldig aan mijn gewicht.  Nu sport ik ook al 26 jaren maar ook eet ik te veel. We komen er wel duurt alleen even.

En qua centjes, even wat minder doen maar dat komt ook goed. Deze week wil ik weer iets overhouden! de vriezer is vol vlees, de groenten zijn in huis, beleg is er dus het zijn maar kleine dingen en heb nog 30,--. ik wil er toch zeker wel 20 over gaan houden dus beknibbelen.

Ik ga er mee stoppen voor vandaag want in de tijd dat dochterlief nog slaapt kan ik vaak veel doen en hoop dat dus ook voor nu,.

Een fijne en zonnige dag allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten